Muzeul văzut de copii
Relații publice | Muzeul Brăilei „CAROL I“
Dragi elevi,
Muzeul văzut de copii
Menţionăm că selecţia acestor texte şi ordinea lor nu are nici o legătură cu valoarea literară a lucrărilor elevilor dar nu este întâmplătoare ci este rezultatul unei scenografii: aveţi ocazia să „vizitaţi” muzeul prezentat cu cuvintele şi sensibilitatea lor.
Extras din lucrările elevilor participanţi la Concursul „Obiectul meu preferat din muzeu”
Ghidul ne sfătuieşte să nu atingem exponatele deoarece sunt foarte fragile. […]
cls. a IV-a, Şcoala „Mihai Eminescu”
Dania C.
cls. a III-a, Şcoala cu clasele I-VIII „Mihu Dragomir”
Andreea Meiroşu
cls. a III-a, Şcoala cu clasele I-VIII „Mihu Dragomir”
Îmi doresc să vin de mai multe ori la muzeu pentru că am ce învăţa.
Cristina Elena Blănaru
cls. a III-a, Şcoala cu clasele I-VIII „Mihu Dragomir”
Andreea Dumitru
cls. a III-a, Şcoala cu clasele I-VIII „Mihu Dragomir”
Alexandra Musceleanu
cls. a IV-a, Şcoala „Mihai Eminescu”
DE CE?
E posibil ca obiectul pe care mi l-am ales spre a-l prezenta, obiect din patrimoniul arheologic al Muzeului Brăilei, să nu se înscrie în rândul celor cu o valoare istorică deosebită. Pentru mine, în schimb, are o valoare sentimentală imensă, datorită locului din care provine acesta. […]
Cum să nu-mi tresalte inima, când aud de cineva din „Satul de pe Noian” sau din Mateeşti. E acel sentiment de regăsire, mândrie şi respect pentru fiecare fiu al acestor locuri: Lişcoteanca-Satnoieni (jud. Brăila) şi Mateeşti (jud. Dolj).
Şi mama şi tata îmi vorbesc despre părinţii şi bunicii lor, îmi ţin viu, în suflet, focul dragostei de familie. Pentru mine: marea FAMILIE DIN TIMP. […]
Obiectul pe care l-am ales este „vas cu decor pictat” de la… Lişcoteanca.
cls. a IV-a, Liceul de Artă „Hariclea Darclée”
Piesă de cult sau „ceas”
S-ar putea răspunde la această întrebare doar dacă ar exista o maşină a timpului care să ne ducă înapoi, dar pentru că ea nu există, oamenii de astăzi îşi dau doar cu părerea. La prima vedere ea pare a fi un fel de ceas sau o hartă a bolţii cereşti din acea vreme, dar cine ştie?
Este o piesă specială deoarece îţi atrage atenţia prin culoarea ei. Este piesa mea favorită deoarece mi-a atras atenţia atât prin simplitatea ei cât şi prin complexitatea sa.
Oamenii din Neolitic - care nu erau cine ştie ce genii – ar fi putut folosi piesa doar ca un element de decor sau podoabă. Putea fi prinsă de cele două orificii în jurul gâtului.
Ar mai putea folosi oamenilor din neolitic pentru a arăta unui oarecare zeu al Soarelui că îi mulţumeşte purtând-o. Dacă pe vremea aceea ar fi existat un romantic, ar construi piesa pentru a arăta dorul pentru persoana iubită, cele două orificii ar fi fost cei doi, care sunt la o distanţă aşa de mare încât Soarele ar sta între ei.
cls. a VIII-a, Şcoala cu clasele I-VIII „Mihu Dragomir”
Cu acele mărgele se împodobeau femeile în zilele de sărbătoare în urmă cu 2000 de ani.
cls. a III-a, Şcoala cu clasele I-VIII „Mihu Dragomir”
cls. a IV-a, Liceul de Artă „Harclea Darclée”
Amfora este veche din antichitate şi a fost folosită la căratul apei. Făcută din lut, amfora este foarte mare dar cu gura mică. Amfora este foarte rezistentă, făcută din următoarele materiale: pământ galben, apă şi arsă la cuptor. Ea este făcută cu mare grijă. Amfora văzută de mine […] a fost găsită în comuna Grădiştea.
cls. a III-a, Şcoala cu clasele I-VIII „Mihu Dragomir”
cls. a III-a, Şcoala cu clasele I-VIII „Mihu Dragomir”
cls. a III-a, Şcoala cu clasele I-VIII „Mihu Dragomir”
Amfora era pictată cu vopsea făcută din plante. Desenele de pe amforă reprezentau scene de vânătoare. […]
Eu am fost mirat, cum de a rezistat vopseaua atâţia ani, pe un vas îngropat în pământ, fără să se zgârâie sau să se degradeze. Oare ce tehnică foloseau strămoşii noştri în fabricarea vopselelor?
cls. a IV-a, Şcoala „Mihai Eminescu”
Eu am învăţat că noi suntem urmaşii romanilor şi a dacilor, dar pe teritoriul dacilor.
cls. a III-a, Şcoala cu clasele I-VIII „Mihu Dragomir”
cls. a III-a, Şcoala cu clasele I-VIII „Mihu Dragomir”
cls. a III-a, Şcoala cu clasele I-VIII „Mihu Dragomir”
Am rămas plăcut impresionat de ceea ce am văzut şi auzit şi am plecat cu gândul de a reveni şi altădată cu plăcere, pentru a ne satisface setea de cunoaştere […]
cls. a III-a, Şcoala cu clasele I-VIII „Mihu Dragomir”
Şcoala cu clasele I-VIII „Mihu Dragomir”
cls. a IV-a, Şcoala „Mihai Eminescu”
cls. a IV-a, Liceul de Artă „Hariclea Darclée”
Ghidul muzeului a descris în mod deosebit Cetatea Brăilei care a fost construită în timpul dominaţiei otomane. […] Turcii au locuit-o între anii 1540-1829.
Această cetate m-a impresionat cel mai mult pentru faptul că a fost construită la Brăila şi îmi pare rău că a fost dărâmată complet.
cls. a V-a, Şcoala „Ioan Băncilă”
cls. a III-a, Şcoala cu clasele I-VIII „Mihu Dragomir”
[…] Ceea ce m-a atras cel mai mult a fost macheta cetăţii Brăila. Am aflat că imediat ce turcii au luat în stăpânire oraşul ei s-au grăbit să ridice o cetate puternică. […] Din păcate cetatea nu mai există astăzi. Ea a fost distrusă în timpul războiului ruso-turc. Din ea a rămas doar o foarte mică porţiune de zid. Pe locul fostului şanţ care mărginea cetatea spre exterior, se întinde astăzi strada Unirii.
cls. a V-a, Şcoala „Ion Băncilă”
TESTAMENT
12 noiembrie 1853
Wofigam Andreiush
cls. A VIII-a, Şcoala cu clasele I-VIII „Mihu Dragomir”
cls. a III-a, Şcoala cu clasele I-VIII „Mihu Dragomir”
Ascuţitoarea cu amintiri
Îmi amintesc ce fericit era că veneam la el. Peste ani, când am mai crescut (nu foarte mult) ne-a încredinţat-o pe ascuţitoarea veche să o ducem la ascuţit.
Îmi amintesc că eu şi fratele meu ne jucam cu ea să ascuţim creioane şi foarte rar ne reuşea să nu rupem vârful sau chiar creioanele pentru că nu ştiam să o folosim.
N-a durat mult şi am dus-o înapoi proprietarului.
De câte ori veneam în vizită la familia Harţuche o vedeam pe noptieră. Acolo îi era locul bătrânei ascuţitori. Cu timpul ea a dispărut pur şi simplu şi noi am uitat de ea. Dar ea avea alte planuri.
Acum 2 zile am avut o mare surpriză. La intrarea în muzeu am văzut-o printre obiectele mult cunoscute ale Domnului Harţuche.
Mi-au revenit în minte multe gânduri frumoase demult uitate şi m-am simţit foarte bine. Nu m-am gândit niciodată că aceste obiecte atât de familiare mie pot fi obiecte valoroase într-un muzeu.
cls. A V-a
[…] Prefer să urc la etaj, să privesc tablourile, mobilierul… Intru în acea cameră… Privesc mobilierul de salon, lucrat în stil maur […] Atât de frumos sculptat, atât de fin… Un şevalet de lemn mă îndeamnă să îl ating, să-mi scot pensula şi coala şi să pictez… să pictez toată istoria poporului nostru, care este atât de frumoasă dar şi tristă…. Gramofonul din colţ, din secolul XX îmi şopteşte printre notele muzicale să vin, să dau drumul melodiei, amintirilor ce stau închise în el şi aşteaptă să fie consultate. Într-o vitrină, nişte documente, articole şi diferite diplome, prăfuite de anii mulţi şi grei ce au nins peste ele, aruncă aşa, uşor, uşor, câte o literă în sufletul fiecărui privitor. Paginile unor cărţi de istorie, etnografie, limba română şi multe altele încărcate cu amprentele persoanelor şi pericolelor ce le-au răsfoit stau liniştite în vitrină. O cameră mare… închide înăuntrul ei, anii mobilelor şi a hainelor ce o îmbracă. Pălării şi jobene, aparate foto, ceasuri de buzunar şi multe altele. Deja văd în faţa ochilor mei bărbaţi îmbrăcaţi în fracuri negre şi jachete albe iar pe cap cu joben, cum se plimbă pe drumurile lungi şi nesfârşite ale destinului, ţinând o domniţă de braţ sau stând la un birou din acea sală a muzeului, pe un scaun din lemn, tapiţat cu catifea verde, vorbind la un telefon de demult, sau citind o carte cu pagini aurite. Acea carte pe care vreau să o deschid, să citesc drumurile pe care istoria le-a săpat în viaţă. Îmi dau seama că totuşi nu o pot atinge deoarece cineva mă pândeşte: supraveghetoarea. În timp ce privesc la acele obiecte de neasemuit, ochii îmi cad peste un colţ: colţul damelor. O rochie maro, aranjată cu catifea şi năsturaşi de aceeaşi culoare. O lumină pătrunzătoare luminează camera, iar eu trec într-o altă epocă: îmbrăcată într-o fustiţă albă, cămaşă albă, ca spuma laptelui, din danteluţă foarte fină, iar peste cămaşă o jachetă neagră, decorată cu mărgele şi dantele. Părul îmi este prins în nişte ace de păr, unul alb şi unul negru, iar la gât un medalion rozaliu sidefat. În faţa mea apare o damă foarte cochetă, îmbrăcată cu fustă lungă, cămaşă, cu o pălărie pe cap, iar în mână un evantai alb decorat cu dantelă de aceeaşi culoare. Mâinile acoperite cu mănuşi ţin o poşetă argintie, decorată cu un trandafir.
- Cum?! Nu-ţi aminteşti de invitaţia bunicii?
- Aaaaa… ! Da!
Ieşim din casă. O caleaşcă trasă de doi cai albi, ne aştepta. Nici bine nu urcăm şi ajungem acolo. O bătrânică simplă, cu ochelari rotunzi pe nas ne invită la masă. În salon, după ce ne aşezăm comod, vedem tacâmuri din argint, iar pe o tavă din argint, o femeie ne aduce un ceainic cu cinci ceşcuţe în jur, ca o cloşcă cu puii ei.
Nu trece mult şi visul îmi este spart de o voce necunoscută:
- Pregăteşte-te! Muzeul se închide peste 15 minute!
- Vin imediat!
Privind o clipă în jurul meu, văd că nu mai eram la prânz la bunica. Uitându-mă din nou în vitrină, observ că toate lucrurile ce făceau parte din vis erau acolo şi chiar păreau neclintite... […]
cls. a VII-a, Liceul de Artă „Hariclea Darclée”
cls. a V-a, Şcoala „Ion Băncilă”
Vocea supraveghetoarei a răsunat în camera goală creionând imaginea îngrijorată a întrebării sale.
Gramofonul obosit stătea neclintit la locul său, aşteptând ca cineva să-l pună din nou în funcţiune. […]
cls. a VII-a, Liceul de Artă „Hariclea Darclée”
cls. a III-a, Şcoala „Mihai Eminescu”
- Urcaţi? mă întrebă conductorul unui tramvai, înveşmântat în haine de epocă.
Fără să mă gândesc am atins braţele maşinii cu şine urmând să mă duc într-o călătorie necunoscută mie. În jurul meu domnişoare îmbrăcate în rochii cu crinolină şi domni în costum citeau ziarul. […]
- Doriţi să vă spun ceva despre macheta tramvaiului electric? […]
- Nu, mulţumesc! Am spus eu mirată. […]
Nu mai aveam nevoie de nimic, toate informaţiile erau în sufletul meu, părea atât de mic tramvaiul în acea vitrină. Cu toate acestea sufletul meu putea ajunge la el. […]
cls. a VII-a, Liceul de Artă „Hariclea Darclée”
cls. a VIII-a, Şcoala cu clasele I-VIII „Mihu Dragomir”
cls. a II-a, Liceul de Artă „Hariclea Darclée”
Deoarece ţin foarte mult la nepoţii mei, le-am lăsat prin testament drept moştenire acest mobilier. […] Din cer îi vedeam pe nepoţi care aveau grijă de el, poate mai mult decât mine, nelăsând pe nimeni să se apropie de el, deoarece avea o valoare sentimentală foarte mare pentru ei. […]
cls. a VIII-a, Şcoala cu clasele I-VIII „Mihu Dragomir”
În una din ele, Muzeul Brăilei îşi adăposteşte comorile sale de nepreţuit, obiecte valoroase care scriu însemnate file de istorie ale frumoasei noastre zone.
Pentru muzeu dar şi pentru mine este o zi specială. Se organizează un spectacol, pentru a omagia creaţia lui Wolfgang Amadeus Mozart. Elevi de la liceele de artă din Brăila şi Galaţi, vor purta muzica către sufletele spectatorilor, făcându-le să le vibreze de emoţie, într-o sală a muzeului care încearcă să reînvie atmosfera încărcată de sensibilitate din secolul al XIX-lea. Pereţii sălii sunt acoperiţi cu portrete, femei şi bărbaţi ale acelor vremuri, aşezate parcă sub comanda unei oglinzi de o neasemuită frumuseţe.
Mobilierul de salon, stil Ludovic al XV-lea, te invită să păşeşti într-o lume de vis, cu regi şi regine îmbrăcaţi în costume de bal. Dar ceea ce mă impresionează pe mine cu adevărat este pianul din colţul sălii. Nu este unul oarecare, ci este un pian „Bosendorfer”, ce şi-a păstrat claritatea sunetelor vremii de mai bine de o sută cincizeci de ani. Nu am cântat niciodată la un pian atât de vechi. Ştiam de la şcoală că „Bosendorfer” era un pian renumit, datorită lemnului italian cu cea mai bună transmitere a sunetului. El a devenit faimos printr-o întâmplare, în o mie opt sute douăzeci şi opt, când a rezistat interpretărilor tânărului Franz Liszt, care până atunci dezacordase orice alt tip de pian cu extraordinara forţă a tehnicii sale temperamentale. În realitate este însă un pian delicat, cu clape îngălbenite de vreme, pe care l-am simţit aproape de sufletul meu din prima clipă.
Când mi-a venit şi mie rândul să încep să cânt, m-am aşezat la pian şi toate emoţiile şi sentimentele mele s-au revărsat în acea piesă. Îmi cufundam degetele în clapele ascultătoare şi inima mi se încărca de o nespusă bucurie. Acea colivie uriaşă, în care erau închise mierle, pupeze, privighetori şi turturele cu glas fermecat, îmi dădea ascultare şi sunetele curgeau de la sine, când blând şi lin, ca susurul încet al unei ape liniştite, când ca nişte vârtejuri cu sclipiri de artificii în mii şi mii de culori.
Degetele mele păreau nişte fiinţe inteligente, care ştiau singure cum să dăruiască clapelor sunete ca de cleştar. Fiecare notă simţea bucuria şi pasiunea mea de a cânta la acest pian vrăjit, făcut parcă pentru a dărui oamenilor muzica lui de vis, parcă şoptită de îngeri.
Nu voi uita niciodată aceste momente minunate în care eu şi pianul cântăm împreună despre frumuseţea fără pereche a acestei lumi.
cls. A V-a, Liceul de Artă „Hariclea Darclée”
cls. A V-a, Liceul de Artă „Hariclea Darclée”
cls. a III-a, Şcoala cu clasele I-VIII „Mihu Dragomir”
cls. a IV-a, Şcoala „Mihai Eminescu”
[…] Mie mi-a plăcut cel mai mult pelicanul. […]
Adriana Gojan
cls. a II-a, Şcoala cu clasele I-VIII „Mihu Dragomir”
[…] Mie mi-au plăcut cel mai mult barza neagră şi bufniţa mare. […]
Alex Banu
cls. a II-a, Şcoala cu clasele I-VIII „Mihu Dragomir”
Mie mi-a plăcut cel mai mult cerbul lopătar din vitrina cu animale sălbatice. […]
Oana Dochiţă
cls. a II-a, Şcoala cu clasele I-VIII „Mihu Dragomir”
Pasărea mea preferată este pelicanul. […]
cls. a II-a, Şcoala cu clasele I-VIII „Mihu Dragomir”
Extras din lucrările elevilor participanţi la Concursul literar „Muzeul anului 2035”
Am început… cu o dorinţă pe care eu o aveam când eram mică: vizitatorii vor fi lăsaţi să viziteze atelierul de restaurare a obiectelor de către oameni specializaţi. Văzând cum se şlefuiesc şi se refac piesele, oamenii vor înţelege câtă muncă a fost depusă pentru ca ei să vadă într-o vitrină respectivele obiecte.
Persoanele angajate vor intra în muzeu doar după ce vor fi controlate. Vor fi verificaţi de calculatorul amplasat la intrare, dacă aparatul le va recunoaşte amprentele vor fi lăsaţi să intre.
La intrare vizitatorii vor fi obligaţi să se încalţe cu nişte papucei speciali peste pantofi pentru a nu murdări sălile. De asemenea, tot la intrare, vor primi un CD despre muzeu şi obiectele expuse, nu un pliant, căci totul s-a modernizat iar în 2035 toţi brăilenii vor avea computer.
Am renovat şi vitrinele, toate vor fi securizate şi nimeni nu va avea voie să le atingă.
Evident muzeul se va extinde dar va fi lăsat în aceeaşi clădire deoarece, amplasată în centrul vechi al oraşului, ea însăşi reprezintă o piesă de muzeu, impresionând prin vechimea şi arhitectura ei.
La ieşirea din muzeu vor exista paznici vigilenţi, dar nu foarte mulţi deoarece acolo vor fi uşi speciale ce vor detecta dacă vreun vizitator va încerca să fure ceva iar astfel furtul obiectelor de muzeu va dispărea.
Pentru grupurile de vizitatori de peste 15 persoane va exista un ghid ce le va explica detaliat fiecare exponat.
În muzeu va exista o sală cu calculatoare unde orice vizitator se poate documenta despre un anumit obiect ce l-a fascinat şi aşa poate afla mult mai multe despre el.
De asemenea în muzeu vor exista săli specifice fiecărui secol. […]
Încăperile muzeului vor fi atent supravegheate de camere de luat vederi speciale. Sălile cu obiecte vor fi aerisite zilnic înainte de începerea programului şi vor fi încălzite sau răcite dacă este nevoie. În timp ce vizitatorii privesc obiectele, pe fundal în fiecare cameră se va auzi o melodie din acea ţară, în acel secol.
După o zi cu mulţi vizitatori, persoanele speciale vor face curăţenie. Această muncă se va face cu aparate moderne computerizate. […]
cls. a VIII-a, Şcoala cu clasele I-VIII „Mihu Dragomir”
Când am intrat am fost întâmpinaţi de ghid şi am început să vizităm încăperile.
Am intrat într-o cameră în care se aflau reproduceri ale oamenilor primitivi. Totul era automatizat iar tehnologia îţi permitea să te simţi într-un mediu preistoric şi să îi vezi pe strămoşii omului cum îşi duceau viaţa de zi cu zi.
Ghidul ne-a arătat fragmente de arme de luptă de pe vremea romanilor şi intrând într-o cameră virtuală am putut sta chiar în mijlocul unei bătălii cu barbarii.
Instrumentele muzicale ale grecilor m-au făcut să mă simt în mijlocul unei petreceri cântând împreună cu muzicanţii. În timpul vizitei am văzut un film care a explicat foarte bine cultul şi obiceiurile dacilor. Am văzut culturile lor de in şi cânepă dar şi îmbrăcămintea care seamănă cu cea populară din zilele noastre.
Muzeul avea numeroase machete ale cetăţilor antice precum şi ale armelor de luptă […]
Acolo era expus unul dintre cele mai vechi avioane româneşti pe care puteai să îl conduci cu ajutorul unei căşti virtuale. Muzeul avea o arhivă despre toate civilizaţiile antice în care puteai să cauţi orice popor dispărut.
Se poate spune că muzeul anului 2035 era foarte bine dotat tehnologic şi putea să explice oricărui om ce înseamnă istoria.
cls. a V-a, Şcoala „Ioan Băncilă”
Mai vreau să aibă şi un muzeu de geologie să putem vedea originea pământului, să vedem roci, să aflăm originea vulcanului. […]
cls. a III-a, Şcoala cu clasele I-VIII „Mihu Dragomir”
2030. Sunt cu fiica mea la muzeu. Ceea ce pentru mine sunt amintiri, pentru copila mea sunt curiozităţi.
Văd într-un colţ o maşină de cusut. Mi-o amintesc pe mama lucrând la ea, când îmi confecţiona perdeaua de la dormitor, perdea roz, cu păpuşi Barbie. În explic fetiţei mele cum funcţiona.
Într-un alt ungher al muzeului se află o bicicletă cu pedale vechi şi mi-l amintesc pe tata învăţându-mă să merg pe ea. Acum… totul are motoraş!
Pe o măsuţă sunt mai multe modele de ibrice de cafea. O altă amintire mă copleşeşte… Părinţii mei, cu prieteni, musafiri… aşteptând cafeaua aromată. Acum bem cafeaua preparată la filtru şi expresso.
În curtea muzeului m-a surprins plăcut existenţa unei fântâni vechi… cum avea bunica în grădină… Nu credeam că voi mai vedea aşa ceva.
Sunt multe obiecte vechi în muzeu: mobile, sobe de teracotă, vase, hărţi, monede. Toate îmi amintesc de tinereţe, de copilărie.
cls. a IV-a, Şcoala „Mihai Eminescu”
…] Muzeul va avea mult mai multe exponate de o valoare mare. Toate obiectele vor fi bine păstrate şi îngrijite.
Eu îmi doresc să fiu un mare colecţionar de obiecte de artă pe care să le pot dona muzeului deoarece acolo le este locul, ca toată lumea să le poată vedea şi bucura de frumuseţea lor.
cls. a III-a, Şcoala cu clasele I-VIII „Mihu Dragomir”
Sălile trebuie să fie luminate din diferite unghiuri, care să pună în valoare exponatele prezentate. Pe pereţi trebuie să existe ecrane mari, pe care se pot vedea obiecte reprezentative pentru epoca respectivă care se află expuse în alte muzee din ţară.
În sala dedicată războaielor trebuie să fie amenajat un câmp de luptă care, cu ajutorul efectelor speciale, să ne facă să simţim atmosfera apăsătoare cu care s-au confruntat strămoşii noştri, pentru a-i preţui cum se cuvine pentru faptele de vitejie de care au dat dovadă.
O altă sală să fie dedicată personalităţilor brăilene, cu figuri de ceară.
Aş vrea ca unele exponate să fie recondiţionate şi să se achiziţioneze mai multe piese de mobilier.
Tot în incinta muzeului ar trebui să fie o sală modernă de cinema, cu lumini şi ecrane mari, unde se pot viziona filme istorice atât româneşti cât şi străine.
Astfel, făcându-l mai atrăgător, îi vor trece pragul mai mulţi vizitatori care vor lua aminte la istoria plină de evenimente a strămoşilor […].
cls a VIII-a, Şcoala cu clasele I-VIII „Mihu Dragomir”
Adulţii pot viziona într-un cinematograf special amenajat scenele din Primul şi cel de-al Doilea Război Mondial. De asemenea vizitatorii pot studia copii ale unor schelete […] ale primilor oameni […].
cls. a VIII-a, Şcoala cu clasele I-VIII „Mihu Dragomir”
După vitrinele cu exponate urmează o cameră mare cu mese şi scaune şi laptopuri. Ne aşezăm la o masă iar fiica mea deschide laptopul. Ne punem căştile pentru că liniştea în muzeu este necesară.
Laptopul se conectează la internet şi pe site-ul www.jocuri_educative_muzeu.ro fiica mea alege un fişier pe care scrie „revoluţia industrială şi dezvoltarea comerţului în sec. XIX”. La jocul acesta trebuie să ştii istorie ca să poţi câştiga. Zăbovim în faţa laptopului mai bine de o oră.
Când ajungem la capătul holului ni se permite să testăm nişte copii ale unor exponate. Eu am încercat o armură de cavaler iar fiica mea o rochie de domniţă. Ne-am distrat foarte bine.
Venim şi săptămâna următoare pentru a asista la săpăturile arheologice de pe strada Traian. Am rezervat bilete pentru marţi între orele 10-14. Aşteptăm cu nerăbdare.
cls. A V-a
cls. a VIII-a, Şcoala cu clasele I-VIII „Mihu Dragomir”
cls. A VIII-a, Şcoala cu clasele I-VIII „Mihu Dragomir”
Când am vrut să văd macheta cetăţii Brăilei, nu mai era acolo. Era doar un calculator care producea holograme: o hologramă a cetăţii turceşti din care creştea, la comandă, o hologramă a oraşului din sec. XIX. Apoi, la altă comandă vocală apare holograma oraşului Brăila în anul 2000.
Aflu de la ghid că […] pentru copiii mei muzeul virtual oferă jocuri şi programe interactive.
Şcoala cu clasele I-VIII „Mihu Dragomir”
În cadrul muzeelor se vor organiza cursuri de sculptură. […]
cls. a III-a, Şcoala „Mihai Eminescu”
cls. a VIII-a, Şcoala cu clasele I-VIII „Mihu Dragomir”
Anul 2035…
Cum ar putea fi Muzeul anului 2035?
Înainte de toate, muzeul să primească acel rol ce i se cuvine: INIMA LECŢIILOR DE ISTORIE. (Istoria fără muzeu e ca religia în sala de clasă; departe de CASA LUI DUMNEZEU, Biserica). […]
Poate Muzeul anului 2035 va avea un loc al său, în care copiii să poată să se joace „de-a începuturile omenirii”.
cls. a IV-a, Liceul de Artă „Hariclea Darclée”
Suntem în anii 2035.
Maşinile erau în perfectă stare şi motorul putea să fie pornit oricând, dar nu se mai găsea combustibil pentru aceste maşini. Rezervele de petrol ale planetei s-au epuizat. Oamenii de ştiinţă au fost forţaţi să inventeze alte maşini, care să folosească un combustibil inepuizabil şi nepoluant, precum apa.”
cls. a IV-a, Şcoala „Mihai Eminescu”
[…] Clădirea veche, dar reabilitată, adăposteşte atât de multe săli de istorie şi artă, de ştiinţă şi tehnică, încât nu le poţi vizita pe toate într-o zi.
[…] În partea opusă a sălii se află unul dintre cele mai vechi calculatoare cu un monitor cât un televizor, hologramele folosite de noi neavând cea mai mică asemănare cu el. […]
Spre deosebire de muzeul de artă, unde obiectele de colecţie sunt cu cât mai vechi cu atât mai frumoase şi îţi încântă sufletul şi ochiul, muzeul tehnic îţi stârneşte curiozitatea. Obiectele expuse în sălile lui nu atrag nici printr-o frumuseţe deosebită, nici prin performanţe tehnice comparabile cu cele de astăzi, ele stau mărturie a progresului tehnicii, având în prim plan mintea omului şi munca lui neobosită.
cls. a IV-a, Liceul de Artă „Hariclea Darclée”
În muzeu vor exista holograme ale domnitorilor, conducătorilor, preşedinţilor din trecut care îţi vor spune istoria lor şi te vei simţi de parcă ai vorbi cu personajul în cauză. […]
cls. a VIII-a, Şcoala cu clasele I-VIII „Mihu Dragomir”
cls. a IV-a, Liceul de Artă „Hariclea Darclée”
[…] Muzeul anului 2030 va fi mult mai bine dotat, în stare să informeze mult mai bine turistul.
cls. a III-a, Şcoala cu clasele I-VIII „Mihu Dragomir”
Un lucru deosebit ar fi să se recupereze din alte ţări obiectele vechi ce aparţin civilizaţiei româneşti şi să fie aduse în muzeele noastre.
cls. a III-a, Şcoala cu clasele I-VIII „Mihu Dragomir”
cls. a III-a, Şcoala cu clasele I-VIII „Mihai Dragomir”
cls. a III-a, Şcoala cu clasele I-VIII „Mihai Dragomir”
[…] Vor fi mai multe exponate iar un computer va răspunde la toate întrebările vizitatorilor. […]
cls. a III-a, Şcoala cu clasele I-VIII „Mihai Dragomir”
cls. a III-a, Şcoala cu clasele I-VIII „Mihai Dragomir”
Oamenii vor avea permise de intrare în muzeu şi li se va da câte o carte cu principalele exponate.
cls. a III-a, Şcoala cu clasele I-VIII „Mihu Dragomir”
La sfârşitul vizitei veţi avea de „scris” părerea dumneavoastră despre muzeu. […] La ieşirea din muzeu va fi un magazin cu suveniruri.
cls. a V-a, Şcoala „Ion Băncilă”
Creaţiile nu trebuie să fie făcute de adulţi ci de copii.[…] Acest muzeu pe care mi l-am imaginat va da şansa tuturor copiilor să-şi arate valoarea şi imaginaţia şi să-şi descopere talentele.
cls. a V-a, Şcoala „Ion Băncilă”
cls. a III-a, Şcoala cu clasele I-VIII „Mihu Dragomir”
cls. a IV-a, Şcoala „Mihai Eminescu”
cls. a III-a, Şcoala cu clasele I-VIII „Mihu Dragomir”
Mută de uimire, m-am îndreptat cu paşi surzi printre turiştii fascinaţi de aceste descoperiri, către o perioadă mult mai apropiată de zilele noastre, unde am admirat, cu tristeţe, măreţul ceas de altădată, care veghea asupra oraşului cândva. […] Întotdeauna mi-am dorit să fiu arheolog […] privesc prin timp şi ştiu că nimic nu va putea să-mi stea în cale […]
cls. a VII-a, Liceul de Artă „Hariclea Darclée”
cls. a IV-a, Şcoala „Mihai Eminescu”
cls. a III-a, Şcoala cu clasele I-VIII „Mihai Dragomir”
cls. a III-a, Şcoala cu clasele I-VIII „Mihu Dragomir”
cls. a III-a, Şcoala cu clasele I-VIII „Mihu Dragomir”
Aparatura electrică era performantă […] Când am ajuns la departamentul militar am rămas impresionat: erau expuşi zeci de soldăţei roboţi care se activau printr-un buton, nave de război prevăzute cu rachete neactivate, arme şi pistoale de dimensiuni foarte mici. Armele nu mai provocau moartea ci conţineau un laser special care adormea oameni. […].
cls. a III-a, Şcoala cu clasele I-VIII „Mihu Dragomir”
Clădirea muzeului mi-o închipui o construcţie uşoară pe mai multe nivele, fabricată numai din sticlă, deci foarte bine luminată. Accesul în această clădire se face printr-o sferă din sticlă, de tipul unei capsule spaţiale, care este propulsată de puterea gândului.
Muzeul viitorului va fi o bibliotecă a trecutului, având la dispoziţie toate informaţiile importante ale trecutului din absolut toate domeniile. Acest lucru va fi posibil dacă va exista un calculator central de mare putere ce ar putea stoca capitole din întreaga istorie. Vizitatorii, cu ajutorul acestui calculator, vor putea intra într-o lume virtuală şi vor putea trăi un mic fragment de istorie.
Această lecţie de istorie trăită pe viu, va face din urmaşii noştri nişte oameni mai buni.
cls. a II-a, Liceul de Artă „Hariclea Darclée”
De cum treci pragul muzeului te întâmpină vocea electronică a ghidului robot. […]
Însoţit de ghidul robot, pătrunzi într-o sală spaţioasă unde observi calculatoarele, care la vremea respectivă reprezentau ştiinţa cea mai avansată. […] Pătrunzând în a doua sală, care este dedicată domeniului telecomunicaţiilor, nu poţi să nu observi toate telefoanele mobile […]. Poate te amuzi în sinea ta, nevenindu-ţi să crezi ce mijloace de comunicare aveau strămoşii tăi. […]
cls. a IV-a, Şcoala „Mihai Eminescu”
cls. a IV-a, Şcoala cu clasele I-VIII „Mihu Dragomir”
- exponatele sunt aşezate pe un gaz de culoare vernil, ca o hologramă;
- în muzeu se ascultă muzică clasică;
- la intrare se află autorul însuşi al exponatelor, care ne spune câte ceva despre fiecare obiect de artă realizat de el;
- muzeul are în exterior culoarea verde iar în interior nuanţe de mov;
- la intrarea în muzeu şi se oferă nutrienţi alimentari. […]
Cls. A V-a, Liceul de Artă „Hariclea Darclée”
cls. a II-a, Şcoala cu clasele I-VIII „Mihu Dragomir”
Aş vrea să existe mai multe expoziţii cu scoici din mări şi oceane, păsări mai ciudate, animale mai multe şi mai mari. […]
cls. a II-a, Şcoala cu clasele I-VIII „Mihu Dragomir”
cls. a II-a, Şcoala cu clasele I-VIII „Mihu Dragomir”
Voi reveni cu mult drag chiar şi în anul 2035, de fiecare dată, în acest muzeu minunat.
cls. a II-a, Şcoala cu clasele I-VIII „Mihu Dragomir”
cls. a III-a, Şcoala cu clasele I-VIII „Mihai Dragomir”
Alexandra Guşă
cls. a IV-a, Şcoala „Mihai Eminescu”
cls. a IV-a, Şcoala „Mihai Eminescu”
2035
Varianta I
Ghidul oferă vizitatorilor informaţii atât în limba română cât şi într-o limbă de circulaţie internaţională, engleza. La ieşirea din muzeu fiecare persoană primeşte câte un pliant în care sunt imagini cu cele mai de seamă specii de vieţuitoare şi care include şi semnătura directorului […]
Varianta II
În 2006 mai existau persoane care se ocupau de întreţinerea şi păstrarea muzeelor. Acum nimănui nu-i mai pasă. Calculatoarele înainte nu erau aşa de performante, acum le întâlnim în fiecare locuinţă. Acestea au dimensiuni mai mici. Având un astfel de computer nimeni nu mai merge la un muzeu pentru că îl poate vedea şi la el acasă, fie că e din România fie din alte ţări. Prin simpla apăsare a unui buton, pe ecran va apărea cel mai mare muzeu din lume de ştiinţele naturii. În acest caz oamenii nu mai merg la muzeu. Dar nici nu mai au ce vizita deoarece muzeele din România nu mai cuprind nimic interesant şi nimeni nu se mai ocupă de ele.
Cu toate că suntem în 2035 muzeele practic nu mai există în ţara noastră şi computerul le-a luat locul.
cls. a VII-a, Şcoala cu clasele I-VIII Surdila Găiseanca, jud. Brăila
Din păcate cele mai mari descoperiri din ultimii ani sunt în domeniul armelor de distrugere şi tehnologiei de război. […]
cls. a V-a, Şcoala cu clasele I-VIII „Mihai Dragomir”
cls. a VIII-a, Şcoala cu clasele I-VIII „Mihu Dragomir”
Selecţie texte:
Camelia Hristian, șef Serviciul Relaţii Publice